Türkçe
Ana SayfaBurslarımızNasıl Başvururum?
Nasıl Başvururum?
12 Şubat 2015


BALKANTÜRK Eğitim (Yüksek Öğrenim) Bursları

BALKANTÜRK Eğitim Vakfı, başarılı ancak maddi desteğe ihtiyacı olan, Üniversite, Yüksekokul ve Meslek Yüksekokulu öğrencilerine yükseköğrenim bursu vermektedir. Bursiyerleri eğitim komisyonumuz BEV'in burs şartları doğrultusunda seçmektedir.

  • Bursa başvuru için Eylül ayı başından itibaren BEV web sayfasının takip edilmesi gerekmektedir.
  • BEV Burs Başvuru Formu www.balkanturk.org.tr web adresimizden, yazıcıdan çıktısı alınarak ek istenilen belgelerle birlikte  burs ofisine teslim edilecektir.



  • Adaylık Şartları :

    • Maddi İmkandan Mahrum Olmak:
      • Malvarlığı ve gelir durumuna göre maddi desteğe ihtiyacı olmak, kazanç getiren herhangi bir işte çalışmamak ve başka bir kamu veya özel kurumdan maaş, ücret ve burs almamak
    • Başarı Koşulları:
      • a) Yüksek öğrenime yeni kayıt yaptıranlar için: Fakülte veya yüksekokula giriş puan sırasına göre önde olmak,
      • b) Ara sınıflar için: Genel başarı ortalaması 4 üzerinden en az 2,5 (100 üzerinden not verilen üniversitelerde en az 65) olup bir üst sınıfa geçiş hakkını kazanmış olmak. (Not ortalaması uygun olduğu halde 3'ten fazla başarısız dersi olanlar başvuru yapamaz.

    Not: Üniversitelerin uzaktan öğretim, ücretli, değişim programlı bölümlerinde öğrenim görenler, 25 yaşından büyükler ve aynı aileden aynı anda ikinci bir kardeş burslarımızdan yararlanamaz.


    EKLENECEK BELGELER :


    • Yükseköğrenime yeni kayıt yaptıranlar; Sınav Sonuç Belgelerinin örneğini,
    • Ara sınıflarda öğrenim görenler; Öğrenim süresince aldıkları dersleri, notları, genel not ortalamasını gösteren öğretim kurumundan onaylı not dökümü belgesini (transkript).
    • Tüm Öğrenciler;Başvuru Formu internetten çıkarılacaktır, Nüfus Müdürlüğünden alınmış Vukuatlı Nüfus Kayıt Örneği, ailenin ikamet ettiği yerleşim yerini gösteren Yerleşim Yeri Adres Belgesi (Muhtarlıktan İkametgah Belgesi de alınabilir), Nüfus Cüzdanı Fotokopisi, 2 adet vesikalık fotoğraf, öğretim kurumundan alınmış onaylı öğrenci belgesi, öğrenci adına açılmış banka hesabını gösteren banka belgesi fotokopisi, ailenin mali durumunu gösteren onaylı belgeler (Maaş bordrosu, serbest çalışanlar için gelir vergisi beyannamesinin fotokopisi, emekliler için aylık maaşı gösterir banka belgesi veya hesap cüzdanı fotokopisi, geliri olmayanlar için Sosyal Güvenlik Kurumundan anne ve baba adına kayıt olmadığına dair belge,https://www.turkiye.gov.tr/tapu-bilgileri-sorgulama adresinden anne - baba adına kayıtlı mal varlığını gösterir döküm belgesi) ekleyerek  Burs Ofisine verirler.


      SEÇİM :

      Öğretim kurumunca oluşturulan Burs Komisyonları müracaatçılar arasından, yukarıda açıklanan adaylık şartlarına göre BALKANTÜRK Eğitim Vakfı tarafından ayrılan burs sayısı kadar asil ve iki katı kadar yedek aday seçerek, seçilen adayların belgelerini (Eklenecek Belgeler bölümünde belirtilmiştir) komisyon üyelerince imzalanmış bir tutanak ekinde BALKANTÜRK Eğitim Vakfı Yönetim Kuruluna teslim edilecektir. Kesin sonuçlar BALKANTÜRK Eğitim Vakfı tarafından burs kazanan öğrencilere e-posta -sms yoluyla duyurulacaktır. 

      BURSUN ÖDENMESİ :

      Burs kazandığı kendisine duyurulan adaylara, gerekli belgeleri tamamlandıktan sonra öğretim yılı başından geçerli olarak, en geç bir ay içinde burs ödenmeye başlanır. Bir öğretim döneminde  8 ay burs ödenmektedir. Diğer aylarda ödeme yapılmamaktadır.

      BURSUN KESİLMESİ :

      Burs, her ders yılı sonunda başarılı olduğu belgelenen öğrenciye, normal öğrenim süresi boyunca verilir. Normal öğrenim süresini tamamlayan öğrencinin bursu Haziran ayı sonunda kesilir.



İlginizi Çekebilir
Burs Başvuru Formu için tıklayınız Burs Başvuru Formu 1. sayfa için tıklayınız Burs Başvuru Formu 2. sayfa için tıklayınız Burs Başvuru Formu 3. sayfa için tıklayınız
Tüm Hakları BALKANTÜRK'e aittir © 2015 -2024 Balkantürk Eğitim Vakfı
Design and Code by Plazatur.com
Google Play den İndirin App Store dan edinin